10/10-18/10 Noosa en Fraser Island

6 november 2017 - Apollo Bay, Australië

10/10-18/10

Na Airlie Beach zijn we aan een lange weg naar Noosa begonnen. Onderweg passeerden we the Capricorn Caves. Tijdens een tourtje liet de gids ons deze bovengrondse grotten zien. Tijdens de wandeling hoorde en rook je de aanwezigheid van veel vleermuisjes. Stalactieten en stalagmieten vormden een mooi decor en the Cathedral cave was enorm hoog en had een prachtige akoestiek. Pete de tourguide

Onderweg nog the Town of 1770 en Agneswater aangedaan, waar we hebben genoten van het uitzicht en een spectaculaire zonsondergang. De volgende dag koffie gedronken en wandelen in Hervey Bay, om vervolgens onze weg te vervolgen naar Noosa.Sunset 1770

Noosa heeft een prachtig nationaal park waar we dan ook heerlijk gewandeld hebben en wildlife hebben gespot! Gewoon vanaf het vaste land konden we bultrug wakvissen zien zwemmen. Wat was dat gaaf! Ook zijn we een boompython en een koala tegengekomen.Noosa National Park

De tweede dag in Noosa hadden we een weerzien met iemand van de Uluru tour. Samen met haar zijn we naar de wekelijkse Eumundi markt geweest. Een enorme hippieachtige markt. Helaas begon het daarna enorm te regenen en van onze plannen om te kanoën is niets meer terecht gekomen, we zijn maar naar de bioscoop gegaan.

Op 15 oktober was het tijd om richting Rainbow beach te rijden. Laat dat bow maar weg.. Voor ons was het rainbeach. De hele dag door regen, regen, regen. En het leek er op dat het voorlopig niet zou stoppen. Op 16 oktober zou onze tour naar Fraser Island beginnen. 3 dagen lang met 4 auto’s voor 8 personen over het eiland rijden! De ochtend van vertrek kwam de regen met bakken uit de hemel, maar the show must go on! Na een uitgesteld vertrek stapten we in onze 4x4 auto en reed Nam dapper als eerste chauffeur achter de tourguide aan. Ja, het heeft veel geregend, maar wat was Fraser prachtig!! Uitgestrekte stranden waar we met de 4x4 overheen reden, dwars door het water (zelfs Eefje heeft 10 hele minuten achter het stuur gezeten). We hebben dingo’s gezien, gezwommen in Wabby lake, van het uitzicht op Indian Head genoten, lekker gedobberd in Eli Creek en gezwommen in lake McKenzie. Wat ons betreft hadden wij natuurlijk de leukste auto ;-) Na afloop van de tour met ‘onze auto’ nog gegeten en geluisterd naar de live muziek van onze tourguide Joël, die ook nog eens fantastisch gitaar kon spelen.GroepsfotoNam in 4x4Indian Heads LookoutZwemmen in de regen

Op naar het volgende avontuur in Brisbane!

Meer foto's klik HIER