6/10-9/10 Whitsunday Islands

3 november 2017 - Airlie Beach, Australië

6/10-9/10

In de avond aangekomen in Airlie Beach.
Daar hebben we de Whitsundays zeiltocht en meteen ook de Fraser Island 4x4 Drive tour geboekt.
Lekker met de travelagent zitten kletsen, aardige gast en daarom in de avond een biertje met 'm gaan drinken.
12 uur 's nachts: Lang zal ze leven! Eefje was jarig, en we hebben het op 'n drinken gezet.Eefje is 30Drankjes doen
De nacht vloog voorbij en het barpersoneel wilde graag naar huis.
Eenmaal terug bij de campervan lag daar nog een cadeautje te wachten; het boek vol lieve kaartjes, berichten en foto's.
Wat heeft Eefje zitten genieten van alle lieve berichten.
Heel veel plezier gehad, maar we sliepen veel te laat!

Paar uur later ging de wekker al, want we moesten ons klaar maken voor onze zeiltocht naar de Whitsundays.
Snel ontbijtje en verjaardagsmuffins halen en melden voor onze reis. Verjaardagsmuffins en champagne
We hadden nog even tijd om te relaxen bij het strand voordat we naar onze boot moesten.
Hier verbleven we de komende 3 dagen en 2 nachten.

'New Horizon' was de naam van ons zeilschip en onze reis begon met prachtig weer.
De crew is leuk en enthousiast, en de groep is gezellig.
Na een instructie van de bemanning en het inruimen van onze spullen konden we heerlijk relaxen aan het dek. Na een aardig
vaartochtje kwamen we aan in de baai van Hook Island. Hier zouden we voor anker gaan om te blijven voor de nacht.
We kregen hier de kans om nog even een duik te nemen in het heerlijke zeewater. Ondanks dat het niet het stingerseizoen
was moesten we wel een stingersuit aan, een soort dun wetsuit dat je beschermt tegen kwallenbeten, met name de
box jellyfish (stinger).DSC02517
Na het zwemmen en avondeten hebben we nog wat gedronken aan dek en naar het nachtleven in het water gekeken (kwallen,
jagende pijlinktvissen en heel veel vissen)

Dag 2 begon met een lekker vaartochtje naar een kleine baai. Vlak voor we van boord gingen zagen we een enorme schilpad
die even gedag kwam zeggen aan het wateroppervlak. Nadat we van boord waren, liepen we met de groep een stukje omhoog
de heuvel op. Boven aangekomen wachtte ons een prachtig uitzicht: Whitehaven beach! Google de plaatjes en geloof ons, in
het echt is het nóg mooier. Omdat het volle maan was geweest en hierdoor het water hoger komt (springtij), vormt het
zand zich anders dan 'normaal'. Wat een prachtig uitzicht! Whitehaven BeachNa de nodige foto's zijn we naar het strand zelf gelopen.
Ja, het zand is echt zo wit en ja, het water is echt zo blauw. We keken onze ogen uit. We hebben de rest van de ochtend
doorgebracht met heerlijk zwemmen, zonnen en chillen op het strand.
Na een lunch op de boot was het tijd voor onze scubadive introductie! Samen met instructeur Jimmy en nog twee anderen
werden we opgetogen met flessen, maskers en al. Vanaf het strand het water in, waar we eerst in ondiep water het een
en ander oefenden. En daarna dieper het water in! Nam genoot en zwom lekker rond, Eefje bleef lekker in de buurt van
Jimmy. Wat een moois onder water! Het was een unieke ervaring. Na het duiken was er ook nog tijd om te snorkelen.
's Avonds weer terug naar ons plekje in de baai van Hook Island voor avonteten en gezelligheid onder het genot van
een biertje.

De volgende ochtend zijn we gestart met allerlei wateractiviteiten. Suppen, zwemmen en glijden van de enorme opblaasbare
glijbaan. SuppenEen geslaagde start van de ochtend! Helaas was het daarna alweer tijd om terug te zeilen naar Airlie Beach.
Onderweg ineens tumult: daar zwemt iets groots!! En jawel, een bultrug!! Volgens onze bemanning hadden we geluk, ze hadden
er al weken geen gezien.
Terug in Airlie Beach lekker gedouched en onze route verder uitgepland. 's Avonds met de mensen van de boot nog wat gedronken
in de stad als afsluiting van een geslaagde tour.Whitsundays groep
De volgende ochtend was het tijd om weer op weg te gaan. Omdat we niet direct op tour naar Fraser Island konden, eerst op
weg naar Noosa!

Meer foto's, klik HIER!