2/11-11/11 Wilsons Promontory en Great Ocean Road

25 november 2017 - Delft, Nederland

2/11-11/11

Vanuit Sydney richting Wilsons Promontory, een natuurgebied aan de kust.
Hier waren allerlei wandelingen, waaronder de 'prom wild life walk'.
Dit was onze eerste wandeling, en meteen zaten er ontzettend veel kangaroos.
Door het park gereden en onderweg naar de Sparkes Lookout gelopen.
Na een wandeling van 1.5 uur werden we beloond met een prachtig uitzicht over zowel de zee als het vaste land.
Er werd gelunched bij een free BBQ, zodat we met frisse energie Mt. Oberon konden beklimmen.
Bovenin hadden we 360 graden uitzicht over het park.
On top of the world!
De dag afgesloten met nog een bezoek aan het veldje van de 'prom wild life walk',
waar we voor het eerst een wombat zagen!

On top of the world!!Wombat

Snel voor het duister gekookt en doorgereden naar de volgende camping.

De volgende dagen was het tijd voor 'The Great Ocean Road'.
Een prachtige kronkelweg langs de oceaan, met prachtige uitzichten vanaf de lookouts.
De foto's zeggen meer dan duizend woorden, 'The Great Ocean Road' spreekt voor zich.
Koala's, wilde golven, metershoge kliffen en fantastische rotsformaties. (en honderduizend chinezen)

twaalf apostelenGreat ocean road

Na dit avontuur zijn we naar Newlyn gereden.
Hier gingen we op bezoek bij Anne, die wij hebben ontmoet op Kangaroo Island aan het begin van onze reis.
Gezellig bijkletsen over onze reis en een relaxte wandeling gemaakt in het nabijgelegen Daylesford.

De volgende dag hebben we alles ingepakt en zijn we richting Melbourne gereden.
Met pijn in ons hart hebben we afscheid moeten nemen van General Lee, ons huisje voor al die tijd langs de oostkust. Afscheid van General Lee
De tassen gingen op de rug, op weg naar ons hostel.

Nog even in Melbourne gechilled in het mooie weer, aan het strand en in de stad.
Overdag de markten bezocht en 's avond pinguins gespot op de pier.

Zonsondergang st Kilda

Op naar Tasmanië!

1. Maïïïïïï... diejullieverhalenenfotosfantastischvindt:
    25 november 2017
    Jaaaaa... Altijd overal Chinezen...en 'maar' 1 wombat... (leuk, toch nog even een update over de laatste dagen mensjes) xxx
  2. Wilna:
    26 november 2017