28/10-1/11 Blue Mountains en Sydney

15 november 2017 - Cradle Mountain, Australië

28/10-1/11

Foto's: klik HIER

White-breasted Sea EaglePelikanen

Na een lange rit vanuit Byron Bay, een tussenstop in Macksville en een lookout in Iluka, zijn we eindelijk aangekomen in de buurt van Sydney.

Blue Mountains

Voordat we stad in gingen, hebben we de Blue Mountains bezocht.
Een gigantisch gebergte met een blauwe gloed in de lucht die wordt veroorzaakt door de hoeveelheid eucalyptusbomen.

Blue Mountains klif

De ochtend begon met een wandeling naar de Wentworth falls met als eerste een mooie, maar druk bezochte uitkijk over de Jameson Valley.
Tijd om wat verder te wandelen om uit de drukte te komen.
Naarmate we verder wandelden, hoe mooier het werd.
Onderweg hebben we mooie foto's kunnen maken langs en op de randen van de enorme kliffen gestaan/gezeten.

Na de Wentworth falls zijn we in de Valley of waters naar de Emperor waterfall gelopen. Een leuke wandeling de vallei in via steile trappen. Daar waren mensen aan het abseilen, heel gaaf! Ook kwam daar voor het eerst ons EHBO-setje van pas. Een jonge knul gleed uit op de natte stenen met als gevolg een flink bloedend hoofd. Gelukkig kon Nam met gaasjes en pleisters de boel oplappen en viel het uiteindelijk mee.

The Three Sisters

Na de pittige wandeling terug omhoog door naar Evans lookout, Govetts leap en Pulpit Rock, waar we ook nog het nodige gewandeld hebben.
Hierna was het tijd om door te rijden naar 'the Three Sisters'.
Drie zussen die volgens een Aboriginal legende in steen zijn veranderd om ze te beschermen tegen mannen van een andere stam.
In een strijd tussen de stammen, overleed diegene die hen had betoverd, en de zussen konden nooit meer terug worden veranderd.
We hebben de rotsen van dichtbij bezocht en de zonsondergang bekeken.
Fish and chips gescoord op terugweg naar de camping. Snel een koude douche genomen en lekker snurken.

Harbour BridgeOpera HouseOpera House.

De weg naar Sydney gaf meteen aan dat het een grote stad is.
Tijd vloog voorbij en voordat we een plekje hadden voor onze General Lee, was het al middag.
Met een slap verhaal konden we voor een studententarief een pilaar van de Harbour Bridge beklimmen.
Dit gaf ons een mooi uitzicht op de skyline van Sydney, natuurlijk inclusief the Opera House en de naastliggende harbour.
Verder hebben we de dag gevuld met wandelen door de stad en de drukte aanschouwen van deze bruisende stad.

Koi DessertRooftop bar

De tweede dag in Sydney zijn we begonnen met een wandeltour van 'I'm Free' tours. De gids heeft ons in zo'n 3 uur door de stad geleid en van alles verteld over het verleden en heden van de stad. Van al dat wandelen krijg je honger..
In 'Spice Alley' vind je in een steegje allerlei Aziatische tentjes met heerlijk eten, waar we een broodje hebben gescoord.
Bijna tijd voor een chique diner in KOI, een restaurant van Masterchef Australië deelnemer Reynold, koning van de desserts.
Bedankt voor dit afstudeercadeau! Wat hebben we genoten van prachtige en heerlijke gerechten!
Deze avond hebben we in stijl afgesloten met een biertje bij een rooftop bar. Prachtig uitzicht op nachtelijk Sydney.

Bondi Beach happy hourBondi Beach

De laatste dag hebben we na een ferry tochtje door de haven Bondi Beach bezocht. Het was helaas niet al te mooi weer, dus zwemmen of lekker zonnen zat er niet in.
Wel hebben we van het spektakel genoten van de gigantisch golven langs de kust.
Er waren zelfs surfers bezig, dus we hebben met grote ogen staan kijken.
Bij zonsondergang hebben we the Opera House van dichtbij bekeken, en via de botanische tuinen weer richting de campervan.

De volgende bestemming is een lange rit naar 'Wilsons Promontory' en 'the Great Ocean Road'!

1. Wilna:
    wow!!!!!!!!:-)
  2. TimG:
    Cooooooooooool!!!!!!!!!!!!!!! :))))
  3. Tessa:
    Chillie billie :)!!
  4. Maïïïïïï... diejullieverhalenenfotosfantastischvindt:
    15 november 2017
    Zielig voor die zussen! Wel leuk dat jullie ze hebben bewonderd 😀 Blij trouwens dat jullie niet zijn uitgegleden... Wat een hoogte zeg! Gave foto's hoor!!! Wij volgen nu heel. Enthousiast de nieuwe masterchef en Reynolds kwam ook nog even voorbij, vroeg me al af of jullie hier nog iets van mee zouden krijgen.. Super tof!!!!
  5. Annette:
    15 november 2017
    Mooi allemaal!! Jullie zien veel!!!