5/10-6/10 Magnetic Island and Townsville

30 oktober 2017 - Magnetic Island, Australië

5/10-6/10

Magnetic Island scheen een prachtig eiland te zijn, en was daarom onze volgende bestemming. Het eiland is te bereiken met een ferry vanaf Townsville. In Townsville stonden op de boulevard free bbq's. Geweldige Australische uitvinding; overal en nergens staan grote bbq-platen op gas, vrij om te gebruiken en (bijna) iedereen houdt het schoon, mensen slopen het niet.

Free bbqDus, ons eerste bbq maaltje langs het strand was een feit.

De volgende dag begon de dag met heerlijk weer, met de ferry naar Magnetic Island. Een dagpas voor de bussen gaf ons de mogelijkheid vrij te reizen langs de mooie stranden.

Balding BayVanaf Horseshoe bay hadden we een hete wandeling naar Balding Bay. Het resultaat was een prachtig verlaten strandje voor bijna ons alleen.

Alma BayVerder nog naar Alma Bay, Geoffrey Bay, Nelly Bay en uiteindelijk Picnic Bay.

Daar was een mooie pier waar we van de zonsondergang hebben genoten, met Australische vissers ouwehoeren, roofvogel in actie bekeken en tot slot nog lekker gegeten. Roofvogel pier Picnic BayPicnic BayToen was het al weer tijd om de ferry te halen.

RockpoolDe volgende ochtend lekker sportief: hardlopen en training op de boulevard van 'the strand'. Het eindpunt was 'the rock pool', een zwembad met zeewater, waar we in zijn gedoken om af te koelen. Tijd om verder te rijden naar Airlie Beach! Foto's in album: 'Magnetic Island and Townsville'