1/10-4/10 Douglas track, Tablelands and Wallaman Falls

29 oktober 2017 - Tablelands, Australië

1/10-4/10
Eigenlijk wilden we met een kabellift over de Daintree forrest reizen, maar dit was veel te duur.
Via Tripadvisor werd een mooie wandeling aanbevolen via the Douglas track.
Dit was een pittige wandeling, maar had een grand finale. Aan het eind kwamen we bij the Glacier Rock Lookout aan, waar we over Cairns en de kust konden uitkijken. Weer terug beneden hebben we de Stony Creek gevonden, een rock pool met helder water, waar we lekker hebben gezwommen.

De volgende ochtend zijn we naar de Tablelands afgereisd. Onderweg zijn we gestopt bij de Curtain Fig Tree, een gigantische boom overwoekerd door een Australische vijg, enorm groot en indrukwekkend. In deze boom hebben we een tree kangaroo gespot.

Hierna stond de Millaa Millaa Waterfall Circuit op het programma. Deze route bestond uit meerdere prachtige watervallen, sommige waren geschikt om in te zwemmen. Fris, maar erg gaaf om onder de grote watervallen door te zwemmen.
We konden geen genoeg krijgen van de watervallen, dus hebben we nog Murray Falls, Wallaman Falls en Yurama Falls bezocht. Bij de Murray Falls hebben we ook nog gezwommen, hier hingen touwen om het water in te slingeren.
Na de watervallen was het tijd om weer richting de kust te rijden.