Eerste dagen Queensland

28 september 2017 - Julatten, Australië

In de avond van de 25e zijn we aangekomen in Cairns, met te weinig tijd om nog iets te ondernemen. Daarom hebben we uitgerust in het Nomads backpackers hostel. De volgende dag een beetje gewandeld door Cairns en onze campervan opgehaald en 'General Lee' is zijn naam! Voor het eerst links rijden, in een campervan was een feit!

Ergens in de bergen in Kuranda stonden we op onze eerste campingplek. Hier hebben we nog wat wild life mogen bewonderen. Een soort kruising tussen parelhoen en kalkoen, een soort blauwe ijsvogel en een merkwaardige spin. Overal zitten maffe dieren!

De volgende ochtend zijn we vertrokken naar het Hartley Crocodile adventures. De middag begon met een boottochtje langs krokodillen, gevolgd door een demonstratie waar een gigantische krokodil te eten kreeg. Ook was in dit park een opvang voor kangoeroes en wallabies die vrij in het rond konden hoppen, gevoerd werden en geaaid konden worden. Verder nog veel reptielen en vele andere maffe beesten gezien. En aan het eind heeft Eefje ook nog met een koala geknuffeld! Check!

Vandaag hebben een klein deel van the Daintree Rain forrest bezocht. Een van de oudste regenwouden ter wereld. Hier hebben we een wandeling gemaakt met allerlei prachtige uitzichten op de rivier en het woud. En raad eens wie er gereden heeft? Jaja, Eefje heeft zich achter het stuur geworpen voor een ritje op de Australische wegen.

Morgen vroeg op pad richting Cairns. Voorbereiden op een snorkel tour op zaterdag naar de Great Barrier Reef! Straks slapen en morgen gewekt worden door vreemde vogel geluiden die je echt niet zal horen in Nederland!

Foto's vind je wederom in de albums!

Liefs,
NenE

1. TimG:
    28 september 2017
    Toffff!!!! En 'Eefje Duke' aan het crossen achter het stuur van de General Lee!? Goed bezig, haha! ;-)
  2. Caroline:
    28 september 2017
    Weet je dat Vincent en Christa ook zo'n blog gestart zijn? Gaan vanavond voor een maand als vrijwilligers werken in een kindertehuis daar.
    Geweldig om zo met jullie belevenissen mee te kunnen leven. Wát een indrukken!