'Rock Patrol' Tour

26 september 2017 - Cairns, Australië

We zijn weer terug in de bewoonde wereld!
Nu kunnen we jullie eindelijk vertellen en laten zien wat we hebben uitgespookt de
afgelopen week tijdens onze tour naar 'the never-never' (de outback).
Vorige week maandag zijn we door Brownie afgezet in Adelaide.
Daar hebben we een middagje door de stad gelopen en the National Museum bezocht.

Na een nacht in 'Backpack Oz' zijn we vroeg opgehaald door Terry, onze kale tourguide.
De eerste dag begon al meteen met grote afstanden, want we moesten in 6 dagen naar Alice Springs (>1200 km).
's Middags aangekomen bij Stony Creek Bush Camp, Wilmington bij een soort groep 8 kamp accomodatie.
Onze eerste tripje was naar Aligator Gorge (soort canyon), waar we een wandeling hebben gemaakt.
's Avonds naar een mooie hoge plek gereden aan de kust om de zonsondergang te bewonderen.

De volgende dag ging om 4.30 al de wekker om vroeg aan de volgende rit te beginnen richting Coober Pedy.
Een stad waar driekwart van de mensen in de rotsen woont en bekend is om de opaal mijnen.
Onderweg nog gestopt bij Lake Hart, een gigantisch zoutmeer, bizar!
Eenmaal in Coober Pedy een rondleiding gehad in een museum en de geschiedenis van de stad geleerd.
Aansluitend een Kangoeroe weeshuis bezocht, waar we de beestjes mochten voeren en aaien.
Geheel in stijl sliepen we zelf ook in uit rots gehakte slaapkamers.

Dag 3 was voornamelijk veel rijden, kennismaken maken met de hitte en de 1001 vliegen.
's Avonds zijn we aangekomen bij Kings Creek Station,
waar we onze 'swags' (soort outdoor slaapzak) uitrolden om buiten onder de sterrenhemel te kunnen slapen.

De volgende dag ging de wekker al om 4.00!
Gewapend met hoofdzaklampen begonnen we in het donker onze 8 km lange wandeling over en langs de rotsen van Kings Canyon.
Eenmaal boven aangekomen, konden we genieten van een spectaculaire zonsopgang.
De Kings Canyon bestond uit hoge trappen, diepe dalen en prachtige uitzichten.
Diezelfde dag zijn we weer verder gegaan richting Uluru.
De komende twee nachten verbleven wij in het Ayers Rock resort, wederom in onze swag onder de sterren.

's Ochtends konden we genieten van een zonsopgang boven Uluru,
waarna we door zijn gereden naar Kata Tjuta, een prachtige steenformatie met spirituele betekenis voor de Aboriginals.
Halverwege de 8 km lange wandeling stonden we in 'the Valley of the winds', waar de plek zijn naam eer aan deed.
Vervolgens hebben we het bezoekers centrum van het nationaal park bezocht om meer te leren over de Aboriginals.
's Avonds de zon zien ondergaan bij Uluru.

Ook de laatste dag lekker op tijd opgestaan om te genieten van een zonsopgang.
Nu was het tijd om Uluru zelf te bezoeken. De tour begon met verhalen,
en de rest van de tour bestond uit een 10 km lange wandeling om Uluru heen.
's Middags hebben we afscheid genomen van onze swags en hebben alles ingepakt om te vertrekken naar ons eindpunt, Alice Springs.
Hier konden we eindelijk al het rode woestijnstof van onze kleren wassen.
We hebben de tour afgesloten met een gezellig avondje eten en drinken met de groep.

Zie het album voor een deel van de foto's van dit avontuur. (meer foto's volgen snel)
En dan is het nu tijd voor een nieuw avontuur, startend in Cairns!
We halen onze campervan op, waarmee we in 6 weken tijd naar Melbourne rijden.
Tot gauw! (Zodra we ergens Wi-fi kunnen bietsen in McDonalds ofzo, horen jullie weer van ons!)

NenE

1. Rene van wanrooij:
    26 september 2017
    prachtig verslag en weer jullie mooie foto s bekeken, veel plezier naar de volgende etappe s !
  2. Tom:
    28 september 2017
    Super mooi!
    Vooral ook om te zien en lezen hoe jullie genieten!
  3. TimG:
    28 september 2017
    Gaaf!! Ik kijk alweer uit naar de volgende editie van het NenE-nieuws! :) Veeeeel plezier!!